عدم پايبندي به آزادي انديشه و بيان حتي در مجامع علمي:
راديكاليسم در دانشگاه های اروپا و امریکا
جمعه ۱۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 376
مولف : مهدی کیانی
 
فينكلشتاين،محقّقی يهودي در «صنعت هولوكاست» است . وی هر چند يهودي سوزي را انكار نمي كند، امّا آن را پول سازترين صنعت براي يهوديان مي‌داند. وي مي‌نويسد: «صهيونيست‌ها، هولوكاست را به صورت يك صنعت در آورده اند و با آن تجارت مي كنند. هولوكاست در حال حاضر به صنعتي در خدمت اهداف و مطامع سياسي و تجاري صهيونيست‌ها درآمده است.»
اين بار در رسانه ی ايران
او در مورد آنچه بر پدر و مادرش در جريان جنگ دوم جهاني گذشته نوشته است. اين دو بازماندگان اردوگاه‌هاي كار اجباري آشوويتس‌ پس از مهاجرت به آمريكا در ۱۹۹۵ درگذشتند.
برآنيم تا يكي ديگر از موارد ممانعت غرب از رشد آزادي انديشه و بيان را ارایه نماییم. بر این اساس و در جهت تبیین این حقیقت، به زندگي فردي مي‌پردازيم که دكتراي علوم سياسي از دانشگاه بينگهامتون است.

نورمن گري فينكلشتاين (متولّد ۸ دسامبر۱۹۵۳)عضو هيئت علمي كالج بروكلين، دانشگاه راتگرز، و كالج هانتر نيويورك بوده و از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ در دانشگاه دي‌پال تدريس داشته است. مادرش ماريلا و پدرش زاخارياس هر دو يهودي بودند و در ورشو زندگي مي‌كردند. او در مورد آنچه بر پدر و مادرش در جريان جنگ دوم جهاني گذشته نوشته است. اين دو بازمانده ی اردوگاه‌هاي كار اجباري آشوويتس‌ ، پس از مهاجرت به آمريكا در ۱۹۹۵ درگذشتند. وی در نيويورك بزرگ شد. در ۱۹۷۴ تحصيلات كارشناسي
به همين سادگي، نورمن گري فينكلشتاين به جمع ديگر اساتيد و دانشمنداني مي‌پيوندد كه به نوعي از تدريس در دانشگاه محروم مي‌ماند و مشكلاتي برايش ايجاد مي‌گردد؛ آن هم درست در جايي كه بايد آزادانديشي و آزادي بيان رونق فراواني داشته باشد!
خود را تكميل كرد و در ۱۹۸۰ كارشناسي ارشد خود را از دانشگاه پرينستون اخذ مي‌كند و بعدها نيز موفّق به دريافت دكتراي مطالعات سياسي از همان دانشگاه مي‌شود.

نورمن اهل مطالعه و بررسي است. دانشجويانش به او علاقه دارند. امّا همه‌ي اين‌ها چندان دوامي ندارد. در پي بحث‌هاي عمومي و قابل توجّهي كه دارد، در ۲۰۰۷ از ادامه‌ي كار در دانشگاه دي‌پال محروم مي‌شود. اعتراض و تحصّن دانشجويان نيز سودي ندارد. دانشگاه دي‌پال در بيانيه‌اي رسمي از بركناري وي حمايت كرده و منكر وجود هرگونه فشار خارجي جهت گرفتن اين تصميم مي‌شود. به همين سادگي، نورمن گري فينكلشتاين به جمع ديگر اساتيد و دانشمنداني مي‌پيوندد كه به نوعي از تدريس در دانشگاه محروم مي‌ماند و مشكلاتي برايش ايجاد مي‌گردد؛ آن هم درست در جايي كه بايد آزادانديشي و آزادي بيان رونق فراواني داشته باشد!

نورمن فينكلشتاين، نويسنده‌ي كتاب جنجالي «صنعت هولوكاست» برخلاف داشتن خانواده‌اي يهودي به نوشتن در مورد اسرائيل، فلسطين و صهيونيسم پرداخته است و همين نوشته‌ها
نورمن فينكلشتاين، نويسنده‌ي كتاب جنجالي «صنعت هولوكاست» برخلاف داشتن خانواده‌اي يهودي به نوشتن در مورد اسرائيل، فلسطين و صهيونيسم پرداخته است و همين نوشته‌ها و موضع‌گيري‌هاي او در برابر صهيونيسم و هولوكاست باعث ايجاد موجي از انتقادات عليه او شد تا اينكه با تصميم دنشگاه وي از ادامه‌ي تدريس در پرينستون بازماند.
و موضع‌گيري‌هاي او در برابر صهيونيسم و هولوكاست باعث ايجاد موجي از انتقادات عليه او شد تا اين كه با تصميم دانشگاه، وي از ادامه‌ي تدريس در پرينستون بازماند.

دكتر فينكلشتاين كه خود فرزند يك بازمانده‌ي اردوگاه‌هاي نازي است در كتاب خود، يهودي ستيزي را بهانه اي براي سركوب انتقادها از عملكرد و اعمال سياسي اسرائيل به ويژه عليه فلسطيني‌ها عنوان كرده و نوشته است برخي نهادهاي يهودي از رويداد هولوكاست براي دستيابي به اهداف خود سوء استفاده مي كنند.

اين محقّق يهودي در «صنعت هولوكاست» هر چند يهودي سوزي را انكار نمي كند، امّا آن را پول سازترين صنعت براي يهوديان مي‌داند. وي مي‌نويسد: «صهيونيست‌ها، هولوكاست را به صورت يك صنعت در آورده اند و با آن تجارت مي كنند. هولوكاست در حال حاضر به صنعتي در خدمت اهداف و مطامع سياسي و تجاري صهيونيست‌ها درآمده است.» 

فينكلشتاين مي‌گويد پدر و مادرش از نجات يافتگان هولوكاست بودند و از اين كه هم سلكانش از اين كشتار در جهت توجيه سياست‌هاي ضدّ بشري رژيم اسرائيل بهره مي‌برند، اظهار تأسّف مي كند.
نوام چامسكي در سال ۲۰۰۲ درباره‌ي فينكلشتاين مي‌گويد: «من به او هشدار دادم كه اگر اين قضايا را دنبال كند به دردسر بزرگي خواهد افتاد. چرا که او مي‌خواست چهره‌ي جامعه‌ي روشنفكر آمريكا را به عنوان يك دار و دسته‌ي فريب‌كار افشا كند، كه البته آنها اين را دوست ندارند و براي به زير كشيدن فينكلشتاين
نوام چامسكي در سال ۲۰۰۲ درباره‌ي فينكلشتاين مي‌گويد: «من به او هشدار دادم كه اگر اين قضايا را دنبال كند به دردسر بزرگي خواهد افتاد. چرا او مي‌خواست چهره‌ي جامعه‌ي روشنفكر آمريكا را به عنوان يك دار و دسته‌ي فريب‌كار افشا كند، كه البته آنها اين را دوست ندارند و براي به زير كشيدن فينكلشتاين اقدام مي‌كنند.»
اقدام مي‌كنند.»

پروفسور فینکلشتاین سفري نيز به لبنان داشته و از مناطق آسيب‌ديده از حملات رژيم اسرائيل بازديد مي‌كند. او همچنين با حضور در شبکه‌ي تلویزیونی فیوچر لبنان از مقاومت جنبش حزب‌الله در برابر حملات اسراییل دفاع مي‌كند. اين انديشمند مي‌گويد: «من از ملاقات با هواداران جنبش حزب‌الله خوشحالم؛ چرا که شهروندان ایالات متّحده، اطّلاعات بسیار اندکی در مورد این گروه دارند. من بدون هیچ مشکلی اعلام می‌نمایم که با آن ها احساس همبستگی می‌کنم و به هیچ‌وجه نیز از روی ریاکاری و یا ترس، این موضوع را مطرح نمی‌نمایم.»

برخي كتاب‌هاي فينكلشتاين عبارتند از:
        جستاري در تئوري صهيونيسم، ۱۹۸۷
        تصوير و واقعيّت تقابل اسرائيل و فلسطين، ۱۹۹۵
        فراز و فرود فلسطين، ۱۹۹۶ 
        صنعت هولوكاست، ۲۰۰۰
        در پس گستاخي، ۲۰۰۵
        اين بار ما خيلي دور مي‌شويم (حقايق و پيامدهاي حمله به غزه)، ۲۰۱۰

فينكلشتاين به رغم ادّعاي غرب و به خصوص آمريكا در مورد آزادي بيان و انديشه آن هم در دانشگاه ، مورد تحريم لابي‌هاي صهيونيستي آمريكا قرار گرفت. البته اين اوّلين بار نيست كه غرب مجالي براي آزادي انديشه در مورد انديشمندان خود نمي‌گذارد. تنها كافي است كمي تاريخ را مطالعه كنيم تا فهرستي بلند بالا داشته
اين محقّق يهودي در «صنعت هولوكاست» هر چند يهودي سوزي را انكار نمي كند، امّا آن را پول سازترين صنعت براي يهوديان مي‌داند.
باشيم: پروفسور روژه گارودي (انديشمند فرانسوي و نويسنده‌ي كتاب تاريخ يك ارتداد)، دكتر فردريك توبن (مورخ آلماني)، ميشل آدام (آموزگار فرانسوي)، پروفسور ياووس اوسوس (استاد دانشكده فني در آلمان)، پروفسور ديويد ايروينگ (استاد دانشگاهي در انگليس)، گرد هونزويك (نويسنده اتريشي)، گرمار رودولف (شيميدان آلماني) و ...

ما در رسانه ی ايران معتقديم هولوكاست چنان در غرب با منافع اقتصادي و مالي و سياسي گره خورده كه از تقدّسي فراوان همچون تقدّس ربّ النوعان رم باستان برخوردار شده است. به طوری که در غرب به راحتي مي‌توان در وجود خدا شك كرد و حتّي آن را انكار نمود؛ امّا در مورد هولوكاست، خير!
Share/Save/Bookmark